Datum: 2009-07-05 Tidpunkt: 20:18:28 / Kategori: Mina mål \ 1 kommentarer

Kontrakt med mig själv !  som gäller from imorgon till o med 090802


Jag lovar att jag skall sträva efter att nå de mål som jag har satt upp !

Ett delmål som jag har det är att ha gått ner 2 kilo på den är  perioden

Det här SKA jag göra för att nå målet :

1. Komma igång med promenaderna
2. Bli bättre att planera maten
3. Äta regelbundet och få in mellanmål
4. Sluta med allt som innehåller socker !
5. Morgonväga mig
6. Föra matdagbok
7. Ha en unnardag i veckan
8. Blir det en varmkorv på jobbet så blir det en straffpromenad om jag inte har planerat in den
9. Var ÄRLIG mot dig själv !!

Vad får jag om jag når målet ?

Man känner sig stolt över vad man har lyckats med !!

KOM IHÅG !!

Det är du själv som måste göra det ingen kan göra det åt dig !!


Piteå                                           Underskrift


Kommentarer
Postat av: Mia

Låter bra förutom uttrycket unnardag. Jag ska försöka förklara varför.



Att ändra om dina kostvanor för att gå ner i vikt är ett livslångt projekt. I alla fall om du vill stanna kvar på den låga vikt som du uppnår. Det är egentligen inte att gå ner som är det svåra utan att stanna där. Därför måste man se på sina nya kostvanor som fasta. "Det är såhär jag ska äta resten av mitt liv" Unnardagar bryter mot det konceptet tycker jag, man äter saker som inte ingår i den nya kosthållningen.



Att vara beroende av mat och socker är på många sätt likt beroende av tillexempel tobak och ingen rökare som ska sluta röka klarar av att röka en dag i veckan men inte mer. Om man ser på det så märker man hur knäppt det låter.



Du gör naturligtvis hur du vill och detta är bara min åsikt, inget som är bevisat eller forskat på eller liknande. Jag tror mer på att man inte ska äta i slentrian utan noga överväga det man tar till munnen. På så sätt är allt tillåtet om man verkligen vill ha det.



Jag hoppas att jag lyckats få fram vad jag menar och även att detta bara är min åsikt, jag säger inte att något är rätt eller fel.



Lycka till!

2009-07-06 @ 10:49:58
URL: http://skarpdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback