Datum: 2009-02-17 Tidpunkt: 22:14:24 / Kategori: Tankar \ 0 kommentarer
I mitt fall så är det viktminskning !!
 
1. Ha små delmål   2 kilo i månaden är lagomt !
2. Planera  veckans måltider  Det har och är viktigt för mig allt för att undvika snedsteg !
3.Undvik varor som gör att du får sockersug  Lightläsk , fikabröd, godis mm det gör att du vill ha MERA !!!
4.Ha en unnardag i veckan Då har du nånting att se framemot
5.Sluta räkna kalorier Lyssna hellre på kroppens hunger och mättnadssignaler
6.  Hoppa ej över frukosten Det är dagens viktigaste mål
7.Ät regelbundet Det gör att du håller blodsockernivån jämn  och du undviker största chansen att få sockersug
8.Våg och måttband Ibörjan kan man nog väga sig men i slutet på sin viktminskning kan det vara lika klokt att mäta sig  istället om det går trögt på vågen så händer det kanske något ändå !
9.Träna Hitta någon form av träning Alltid finns det nåt som passar Det gjorde det för mig
10. Tro på dig själv Gör du det så kommer du att lyckas
11 Fest på gång  Gör morotstavar och ta med dig det brukar jag  göra 

KOM IHÅG  Att det kan gå  upp och ner ! Jag kanske har glömt nånting isf. får jag fylla på senare
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback